View bobbing что это в играх

View bobbing майнкрафт что это

Graphics = Fast
Smooth Lighting = Off
3D Anaglyph = Off
GUI Scale = Optional
Brightness = Optional
Particles = Minimum
Render Distance = Normal or Small
Performance = Max FPS
View Bobbing = Optional
Advanced OpenGL = On
Clouds = Optional

If You Still Have Lag

Green = Specific
Blue = Optional
Red = Off
Purple = On

Dark Blue/Dark Purple(Pictures) = Fast
Pink = Other
Brown = Ignore

We are working under Video Settings currently.
Graphics = Fast
Smooth Lighting = Off
Smooth Lighting Level = Ignore
GUI Scale = Optional
Brightness = Optional
Fog = Off
Server Textures = This is optional, as it only creates lag if you accept to using a server’s recommended texture pack and it is higher resolution than Minecraft
Render Distance = Optional, the lower the faster
Performance = Max FPS
View Bobbing = Optional
Advanced OpenGL = Fast
Chunk Loading = Multi-Core
Fog Start = Ignore

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Now we are under Video Settings>>Details
Clouds = Off
Trees = Fast
Water = Fast
Sky = Off
Sun & Moon = Off
Depth Fog = Off
Dropped Items = Fast
Grass = Fast
Cloud Height = Off
Rain & Snow = Off
Stars = Off
Show Capes = Off
Held Item Tooltips = Optional

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Now we are under Video Settings>>Animation Settings
Here, everything should be set to OFF. If it is other it is listed below.
You can go onto the bottom and click «All Off» to make this really easy
on yourself.

As everything goes off(except particles), I do not feel this one needs a picture, especially when there is a button for it. If you guys really feel it is needed tell me below and I will add one.

Now we are under Video Settings>>Quality Settings

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Now we are under Video Settings>>Performance Settings

Smooth FPS = Optional
Smooth World = Optional
Load Far = Optional
Chunk Updates per Frame = Optional
Preloaded Chunks = Optional
Dynamic Updates = Optional

I cannot really provide a picture for this one that would give you reducing lag settings, as this is all optional. While this is the performance tab, it more deals with how stable your FPS is, which is what you want, and what your computer can handle.

Now we are under Video Settings>>Other Settings

Lagometer = Off
Weather = Off
Fullscreen = Optional
3D Anaglyph = Off
Debug Profiler = Off
Time = Optional(only effective in creative mode)
Fullscreen Mode = Optional(Default is usually best)
Autosave = Optional(Default 3min is recommended)

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Anything else in any other parts are up to you, but you might still want to turn OFF Allowing Snooper, as said above.

You can also go into Command Promt(Ctrl+Alt+Delete, or Ctrl+Shift+Esc on Windows) under Processes, finding javaw, and setting it’s priority to either High or Realtime(realtime requires Admin). Upon changing the priority it will give you an «Are you sure?» window, in which you will just proceed by clicking yes/confirm.

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Also play Minecraft with GameBooster, it will raise your FPS for sure and I highly recommend this free and effective program(it helps with any laggy game).

Also if you are using Windows(tested on Windows 7), then turn off Windows Aero, which can be done in appearance settings of your computer

Источник

Пользователи обсудили эффекты, которые они отключают в играх чаще всего

Пользователи Реддита подняли интересную для многих ПК-игроков тему эффектов, которые приходится отключать по тем или иным причинам в современных играх. И правда: разработчики настолько увлеклись воспроизведением некоторых особенностей человеческого зрения, что выдержать эту атаку на глаза способен не каждый игрок.

Пример использования эффекта кинопленки

Автор треда под ником Kazurda, например, всегда отключает глубину резкости (depth of field) и размытие изображение в движении (motion blur). Многие делают так же, аргументируя это тем, что человеческое зрение «снабжено» этими эффектами по умолчанию. В комментариях эти эффекты встречаются очень часто.

Среди других популярных эффектов, отключаемых многими сразу же после запуска: хроматическая аберрация (chromatic aberration), свечение (bloom), виньетирование (vignette), блики (lens flare) и эффект кинопленки (film grain). Также нашлись пользователи, которым не нравится эффект качающейся головы (view bobbing, яркий пример — серия Black Ops) и которые любят играть с большим углом обзора (FOV).

Пример использования хроматической аберрации

Мы же отметим некоторые технологии сглаживания, которые заметно «мылят картинку». Это и классическое FXAA, и более новое TAA, и даже разрекламированное компанией NVIDIA «умное» сглаживание DLSS.

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх 203848-320760_ZGK7ndsdaF_metro.jpg

А вы отключаете какие-нибудь эффекты в играх?

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Размытие и эффект зернистости.

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Всегда отключаю размытие в движении. При управлении на геймпаде может быть и не так ужасно ощущается и, наверное, даже может скрыть низкую частоту кадров, но на клавомыши это капец. Глубину резкости иногда оставляю, если прикольно сделано и эффект этот не показывает себя за два метра от персонажа. С эффектом кинопленки тоже не все однозначно. Иногда нормально, иногда нет. Также всегда стараюсь отключать тряску камеры при движении, если есть возможность. У меня от нее после пятого MGS рвотные позывы всегда и голова аж трещит, а она там жесткой была, фу.

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

размытие изображение в движении и всю фигню что мылит игру

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

А вы отключаете какие-нибудь эффекты в играх?

Post Processing, Blur, Bloom. Так как меня бесит замыливание.

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Источник

Half-Life

Valve | Sierra Entertainment | Released 1998

Named Game of the Year by over 50 publications, Valve’s début title blends action and adventure with award-winning technology to create a frighteningly realistic world where players must think to survive. Also includes an exciting multiplayer mode that allows you to play against friends and enemies around the world.

This effects gfx has been archived by the uploader because it is out of date and no longer supported. We recommend you browse the file list for the latest effects gfx.

Location
Filename
Category
Licence
Uploader
Credits
Added
Downloads
MD5 Hash
Embed Button
Embed Widget

An edited client.dll that re adds the bobbing effect seen on weapons in older versions of half-life. DO NOT USE WHILE PLAYING ONLINE. YOU HAVE BEEN WARNED. Read for credits and install.

I would reccomend NOT using this dll online, its been edited to change the game and it can result in a vac ban.
YOU HAVE BEEN WARNED.

This was basically compiled by me to save you lovely people the pain of installing visual studio 6.0, compiling the sdk and changing code just to add in the old bobbing effect that was removed in later versions of Half-Life.
This is what I’m referenceing when I talk about the bobbing: Youtu.be

Thanks to GeneralRain01 for making this even remotely possible. He supplied me with pretty much everything and had the patience to help me set everything up and teach me the ropes. Check out his upcoming mod Rainfall: Moddb.com

Extract client.dll into steam/steamapps/common/Half-Life/valve_addon/cl_dlls

Go in game and go to options, select video and click the box that says «Allow custom addon content»

Источник

View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

Counter-Strike: Global Offensive

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

put this in your autoexec

cl_bob_lower_amt «0»
cl_bobamt_lat «0»
cl_bobamt_vert «0»

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

put this in your autoexec

cl_bob_lower_amt «0»
cl_bobamt_lat «0»
cl_bobamt_vert «0»

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

put this in your autoexec

and i don’t use a autoexec

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

you can do: «viewmodel_presetpos 0». It then saves it without using an autoexec 😀

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

you can do: «viewmodel_presetpos 0». It then saves it without using an autoexec 😀

Источник

Updates

Bring back HL WON view bobbing + add your own!

1. Better view bobbing

If you’re old enough to remember HL WON, you may remember that before version 1.1.x.x, there was a view bob that was more than just forward and backward.

NOTE:
Do NOT replace your vanilla Half-Life client.dll. I repeat, DO NOT do this. This tutorial is meant for custom mods. Thank you. 🙂

In this tutorial, we’ll bring that back, and make it even better.
So, let’s get started!

Open Visual Studio or whatever IDE you use, and in cl_dll, find view.cpp.
Scroll down to line 490, at the function V_CalcNormalRefdef.

In the end of the tutorial, we’ll have something like this:
View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх

1.1. Enabling HL WON view bobbing

Firstly, we need to bring back the old view bobbing.
Go to line 664, and paste this:

Compile the client DLL, and copy it to your mod. If you launch it, you’ll see that our old view bobbing is back! However, it looks a bit cheesy, doesn’t it?

Before we make our own view bobbing, we gotta understand the variables behind this stuff first.

Essentially, there’s a cycle behind all of this. That cycle represents some angle, and the view bobbing variables are sines and cosines of that angle.

The variable » view » is actually our viewmodel clientside entity. So its angles and origin can be different than the player’s ‘camera’. I’ll show you later how to manipulate the camera itself, but for now, let’s stick to the viewmodel.

Let’s take a look at view’s most important variables.

These entity states are essentially structures that are used for entity packets sent to the client, by the server. Modifying these on the client side, once they are received, we can easily manipulate our view.
You may find it similar to the PEV structure, as it contains origin, angles, skin, solid, effects, and so on.

Changing curstate’s values means changing the current view. So, let’s do a little experiment.
Let’s change some of the variables.

1.2. Messing with the view bob further

Add the following code right under line 658 (which is view->origin[2] += bob ):

It looks very weird in-game, but, what we essentially did here was shifting the viewmodel’s origin on the Y axis depending on the bob. Let’s remove that line.

Instead, let’s see right above:

Let’s change pparams->forward to pparams->right.

So far, we’ve moved our origin in world coordinates. However, pparams’ vectors are local (up, forward, right).

Now, this is all nice, but what if you want to bob it right and up, kinda like the view bob in Doom, Far Cry 1, HL2 etc.? In the form of an infinity shape, basically.

The plan is to have two waves, one for up, and the other one for right.
So, replace that for loop with the following two:

However, our viewmodel is moving diagonally now. :/
Let’s fix this.

1.3. Separate bobs for each direction

We are still using only one wave, which is the bob variable. If we want to have different cycles for right and up, we need to somehow modify the V_CalcBob function, since that is the function that calculates the current value for the bob.

‘ bob ‘ is the variable that changes over time, and it behaves like a wave. As it goes up’n’down over time, your viewmodel will go forward-backward.

If we have, say, bob_up and bob_right, planning for each to have a separate frequency, we could use a V_CalcBobUp and V_CalcBobRight, but this is a WRONG approach.
Right now, if we called the same V_CalcBob for them, the bobs themselves would be the same. This is why we are going to modify V_CalcBob, to allow us to handle multiple different cycles.

Notice the static variables inside V_CalcBob:

This is pretty much the source of the problem. Since the variables are static, they will «remember» their values after the function ends, and when we call V_CalcBob again for another variable, it’s gonna treat it like it’s the same one. In other words, V_CalcBob was designed for only one cycle.

We will modify V_CalcBob in a way that we will send bobtime, bob and lasttime as parameters. The bob parameter will be an output parameter for our wave/cycle. Also, the function will no longer return a float. Instead, it’ll be a void.

The function will start like this:

Since V_CalcBob will now support cos, sin and their square variants, I added a calcBobMode_t variable as a parameter. Let’s add an enum for that above the function:

Now, on the end of V_CalcBob, write the following:

Since the function is now a void, it can’t return the bob. But, because bob is now a parameter by reference, we don’t have to worry about returning anything.

You’ve also noticed the ‘ freqmod ‘ parameter. This is what we will use to have different frequencies for the separated view bob variables.

The entire V_CalcBob function now looks like this:

1.4. Using bobs with multiple directions

V_CalcNormalRefdef now must be changed.
Somewhere in that function, bob gets assigned to V_CalcBob, but since we changed V_CalcBob to a void, it will result in a compiler error.
Other than that, inside V_CalcNormalRefDef, we’ll also have to declare 3 bobtimes and 3 lasttimes, since they used to be static variables in the old V_CalcBob.

Let’s begin, at the start of V_CalcNormalRefdef:

bobRight, bobUp and bobForward will be our bob variables, if that’s not obvious.

Go to the line where you see bob = V_CalcBob(. and replace it with this:

So now you can see how this is actually going to work. We have an array for bobtimes and lasttimes. We could have an array for bobs as well, but this works too.
When V_CalcBob does its thing, it’s gonna update bobtimes, lasttimes and all 3 of the bobs separately, instead of treating them as one thing.

Let’s update the for loop that applies the bobbing:
And that’s about it. The rest is tweaking these values.
So, we now got an idea how to manipulate the viewmodel angles. But what about the player’s view camera?

1.5. View ‘camera’ swaying

The answer lies in the pparams structure. Precisely, pparams->viewangles.
So, let’s go to this line:
Instead of bob, let’s write bobRight, bobUp and bobRight respectively.
However, this isn’t actually the view camera. The variable view is actually used for the viewmodel.

To control our actual viewing camera, you can add this right under:
In-game, you’ll get a small up’n’down leaning when you move. It’d be like if you moved your mouse slowly back and forth.
I generally wouldn’t recommend you to manipulate the view camera, unless you want to cause headaches and motion sickness for your players.

This is pretty much the end of the tutorial. If you weren’t able to follow along, there’s a GitHub repository containing all the source code of this tutorial. Alternatively, ask me in the comments if you need help.

Keep in mind, however, that you can do so much more than just this. We could add linear interpolation, we could push the weapon naturally up and down if we jumped. We could have a different view sway underwater, and we could make it sway quicker depending on the speed at which the player moves. Hell, you can even try to do what Move In! does, a free aim!

Here’s a small example of what you can do:
View bobbing что это в играх. Смотреть фото View bobbing что это в играх. Смотреть картинку View bobbing что это в играх. Картинка про View bobbing что это в играх. Фото View bobbing что это в играх
It is up to you, for now, to play around, and discover how some of that is done.
I’ll very likely write a part 2 of the tutorial, where I’ll talk more about the maths of view bobbing (nothing complicated), and how to achieve certain effects from that GIF up there.

All source code and compiled binaries can be found at the GitHub repo here.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *