Whatsapp global awards что это такое
WhatsApp раздает призы в честь своего 10 летия: новый развод в Интернете
Перейдя по ссылке попадаем на опрос. Ответив всего на 3 простых вопроса получаем сообщение о выигрыше, но просто так его не получишь пока не поделишься с 10 друзьями (естественно этого делать не нужно). Далее все очень просто, нужно открыть любую понравившуюся коробку с подарком:
Дается 3 попытки, первые две естественно в молоко, а вот последняя приносит деньги, хорошие деньги: 3 060$. Но просто так эти деньги не получить, после общения с оператором и заполнения реквизитов на вывод оказывается что банк отклонил операцию и требуется конвертация валюты в размере 348 рублей. После этого перекидывает на платежный сервис. Но на этом развод не заканчивается, после оплаты попросят еще потом еще и еще… По итогу выложите круглую сумму денег но обещанные не получите, это лохотрон.
Действительно ли, Ватсап раздает призы в честь 10 летия?
Никакой раздачи призов не существует,
на официальном сайте WhatsApp отсутствует информация о проведении акции!
Призы от WhatsApp в честь 10 летия это обычный лохотрон!
29 Комментарии
Мне 12 лет и мне в группу ватсап пришло сообщение на лотерею.на 10 лет ватсаппу.я перешёл.поьедил не помню сколько денег.потом сказали ввести почту и карту (карту я сделал виртуальную бесплатно)я ввёл там сказали надо заплатить чтобы получить.я не стал платить и ушёл.потом мне приходили сообщения на почту что бы я перевёл и наче мне дадут штраф и дадут деньги другому человеку.я писал что я случайно.но там было написано что почта не найдена или она не принимает сообщения.я папе всё рассказал и показал.он посмеялся и сказал что мне не дадут штраф.и спросил у тебя карта что ли есть? Я сказал что я создал виртуальную.и сказал удалить сообщение.что бы в почте не было.я удалил и мне всё равно приходят сообщения что мне дадут штраф и заблокируют карту(хотя я её удалил)и ещё приходят сообщения типо получи 100 тысяч.типа такого.я не знаю что делать.подскажите пожалуйста
Заблокируйте отправителя сообщений. Никакого штрафа вам не будет. Не переживайте.Это просто мошенники. Так как карта была виртуальная, то ничего не будет.
Приветствую.Я тебе посаветую заблокировать адрес с которого приходят сообщения.Эти оферисты внаглую манипулируютпростыми людьми.Просто блокеи их.С уважением
ага, мне тоже выпало 3060$. а за вывад средств вообще запросили 450 руб!. Американский ЛОХОТРОН.
А я заплатила и 450 и 630 с нормальной карты. Теперь боюсь что оставят без денег. Подскажите что делать
Если Вы сообщили все данные на лицевой стороне карты + СVV/CVC код на обороте, то мы рекомендуем перевыпустить карту
Помогите, пожалуйста. Коллега прислала ссылку на этот развод, я прошла по ней, ответила на три вопроса, на этапе «Поделись с друзьями» остановилась, всё закрыла, сообщение удалила. Мои данные, карты и т.д. в безопасности? Что я могу ещё сделать?
Спасибо.
Если все закрыли и данные карты не заполнили, то все нормально.
А я поверила до конца и прошла все шаги кроме последнего, деньги на карте закончились. Можно ли как то вернуть деньги?
Самое первое, что нужно сделать это взять в банке расширенную выписку о транзакциях, чтобы точно знать на какой счет ушли ваши деньги. Тогда следователю будет понятно против кого заводить дело и где искать владельца счета.
Мы не можем на 100% гарантировать, что деньги, оплаченные мошенникам, вернутся к вам по первому требованию. Но чаще всего исход дела будет в вашу пользу, если вы готовы этим сами заниматься. На самом деле, все кто вам говорит, что за вас вернет вам деньги — сами мошенники!
Вы сами перевели деньги и вернуть их обратно можете только вы сами. Сейчас мошенники стали часто менять платежные агрегаторы, поэтому ищите данные о нем в своих квитанциях об оплате или выписке со счета банковской карты (заказывайте «РАСШИРЕННУЮ ВЫПИСКУ» в своем банке). Именно в ней вы сможете увидеть данные счета на который ушли ваши деньги и данные Юридического лица (агрегатора или конечного получателя), которому и нужно писать претензию о возврате.
Вам нужно действовать как описано в следующих наших статья:
Если это не помогло, то нужно блокировать карту. Заказать её перевыпуск. Сходить в банк и взять выписку о транзакциях. С этой выпиской вам нужно идти в полицию и писать заявление (её приложить к заявлению, следователю будет понятно на какой счет они ушли).
Если и это не помогло то нужно писать ИСКОВОЕ ЗАЯВЛЕНИЕ
о взыскании (возврате) неосновательного обогащения вот для Вас шаблон https://drive.google.com/file/d/1nFRh1Z8ubrwPtvC_-h5Efp58forI6wdm/view
Очень надеемся что ваша ситуация разрешится положительно. Команда АНО «Систематика»
Your Number Won RBI WhatsApp Global Award: Fact Check
Story:
DEAR WINNER, YOUR WHATSAPP NO HAS WON RS. 2 CR 75 LAKH IN THE WHATSAPP GLOBAL AWARD 2019.
FOR CLAIM, SEND NAME:ADD:MOB NO:AGE:JOB:TO: rbidelhi@rbigovtdelhi.com
Other Versions
YOUR WHATS-APP NO HAS WON RS. 2 CRORE 75 LAKH IN THE WHATSAPP GLOBAL AWARD 2019.FOR CLAIM, SEND NAME:ADD:MOBILE NO: AGE: OCCUPATION TO: transfer@erbibn.org.in
Fact Check:
Some users are receiving various text messages claiming your number has won 2 Crore 75 lakh rupees in RBI Whatsapp Global Award. To claim the huge cash prize, the sender asks recipient to email his personal details like name, address and mobile number. Apart from these text messages on WhatsApp, we’ve also come across such audio recording messages and emails with similar claims. Do not fall for the big money claims, the messages are hoaxes and in fact part of scam from cyber criminals.
Different Claims in Circulation
The messages are doing rounds on WhatsApp and also through emails in different variants. Some appear as simple WhatsApp text messages asking recipient to send his personal information to an email mentioned in it. Surprisingly, the sender name appears as ‘WhatsApp’ – to give an impression (false one) it is an official number. Similarly, there are also audio messages in Hindi and other languages, mentioning a person to contact in some reputed Bank. Furthermore, other versions come with different names and claims of prize money.
While some mention the crores of rupees you allegedly won is part of RBI WhatsApp Global Award 2019, others mention lesser amounts in lakhs won in an international lucky draw. They also appear in emails with names like WhatsApp Global Award Lotto and WhatsApp Global Powerball Award. Likewise, below is an example of one such email available online.
Розыгрыш призов от мессенджера WhatsApp
Для большинства людей всего мира мессенджеры стали частью их обычной жизни. По статистике в среднем человек проводит около 2-х часов в сутки в данных приложениях. Мы общаемся с друзьями, коллегами по работе, создаем группы по интересам. Регулярно делимся интересной и полезной информацией.
Наверняка вам приходило от кого-то сообщение с просьбой перейти на сайт с розыгрышем от используемого мессенджера. Сегодня мы затронем розыгрыш призов от WhatsApp. На сайте whatsapp-10.vip проходит денежный опрос в связи с 10-летним юбилеем приложения. Мы решили проверить ресурс и узнать, действительно ли можно выиграть или же это очередной обман. Все подробности узнаете в этом отзыве.
Прохождение опроса от WhatsApp
Как мы узнали про розыгрыш? Дело в том, что наши горячо любимые мамы и бабушки в последнее время все чаще и чаще присылают одно и то же сообщение. «WhatsApp раздает призы! В честь 10 летия Iphone 11 PRO, Play Station 4, деньги и многое другое. Пройди опрос и выиграй приз!»
Предложение весьма заманчивое, но что-то мы сомневаемся, что оно правдивое. Идем в интернет и узнаем, что мессенджер ВотсАп был основан в 2009 году. Это значит, что работает оно около 11 лет. Тогда о каком юбилее идет речь? О запоздалом? Ок, вбиваем следующий запрос – розыгрыш призов от WhatsApp. Результата всего два. Первый розыгрыша нет, не было и не будет. Второй – негативный отзывы от пользователей, принявших участие на сайте whatsapp-10.vip.
Так что же мы имеем. Реальный мессенджер не проводит никаких акций. Но есть некие лица, которые под предлогом юбилея, предлагают пользователям получить крупный приз или деньги. Чуете чем пахнет? Все верно! Очередным разводом от мошенников. Так что мы незамедлительно приступаем к проверке сайта whatsapp-10.vip.
Получение выигрыша
Попав на ресурс с розыгрышем, нам нужно ответить на 3 простых вопроса. Быстро справляемся с заданием, выбираем приз и переходим к следующему действию. А тут нам предлагают поделиться данным сайтом с 6-ю друзьями из WhatsApp. На практике же это действие оказалось необязательным. Мы просто кликали по кнопке «Поделиться», а затем закрывали всплывающее окно.
После того как шкала заполнилась нас перекинули на сайт promozorro.club, где собственно и проходил сам розыгрыш. Здесь нам нужно открыть 3 коробочки и получить общий приз. Первые две оказались пустыми, а вот в третьей лежала сумма 3060 долларов! Далее нас автоматически перенаправили для ввода номера банковской карты.
По сложившейся традиции мы не стали указывать реальные данные, а просто заполнили пустое поле единицами. Отправили форму на проверку и спустя пару секунд получили результат. Деньги не могут быть отправлены, так как должны пройти конвертацию. А вот данная процедура платная и стоит 380 рублей.
Заключение
Очевидно, что никаких денег мы не получим. Розыгрыш призов от мессенджера WhatsApp – это ЛОХОТРОН! На сайте whatsapp-10.vip вас обманывают. И если вы думаете, что конвертация — это единственный платеж – вы ошибаетесь. Далее вас ждет платная регистрация, оплата комиссии, оплата перевода, оплата налога и т.д. Все это выльется в кругленькую сумму.
Будьте осторожны, друзья, и доверяйте только надежным способам заработка. В нашем разделе с проверенными методами вы можете ознакомиться с рабочими схемами получения прибыли. Изучайте понравившийся материал, применяйте полученные знания на практике и получайте прибыль! А если у вас остались вопросы – пишите их в комментариях. Все читаем и всем отвечаем!
Misinformation Awards Announcement
We understand misinformation to be a complex problem that lies at the intersection of human psychology, civil society, and technology. While it is not a new problem, it is compounded by technology driven communication platforms whether they are encrypted or not. Addressing the impact of misinformation is a long-term challenge and we hope these awards will help us build a model of engaging with academic experts to develop culturally relevant, long-term, and sustainable solutions to this complex problem.
The goal of these research awards is to facilitate high quality, external research on these topics by academics and experts who are in the countries where WhatsApp is frequently used and where there is relatively limited research on the topic. We believe this is important in order to get unbiased insights that account for the social and cultural variation in how people use our product. We are committed to understanding through this research what steps can be taken both within WhatsApp and through our support to civil society to help address this problem.
The final studies include many international collaborations that will help facilitate both local and global understanding of this nuanced problem. All of the studies will comply with the academic institutions’ ethics and academic review processes and will not involve the use of any WhatsApp user data. We will be hosting a workshop for awardees at our headquarters in Menlo Park, California in November. The goals of the workshop include educating the awardees on the WhatsApp product so their research can be most effective, and beginning to build a global community of academics and experts focused on understanding and addressing misinformation.
Below are the studies we are funding that cover the five areas of investigation that were part of our call for proposals:
Information Processing of Problematic Content
These studies will examine how do social, cognitive, and information processing variables relate to the content’s credibility, and the decision to share that content with others.
Seeing is Believing: Is Video Modality More Powerful in Spreading Fake News?
S. Shyam Sundar, Ph.D., The Pennsylvania State University (Principal Investigator) and P. N. Vasanti, Center for Media Studies, New Delhi
This study examines the role of content modality in vulnerability to misinformation by comparing Indian WhatsApp user reactions to three fake news stories, each prepared in either text-only, audio-only and video formats. The psychological differences in information processing across these three modalities when consuming fake news on WhatsApp will be examined.
Information, Trust, Engagement, and WhatsApp in Mexico and Latin America
Noam Lupu, Ph.D., Vanderbilt University (Principal Investigator); Alberto Simpser, Ph.D., ITAM; Elizabeth J. Zechmeister, Ph.D., Vanderbilt University
This study aims to examine the connection among WhatsApp usage, political (mis)information, elections, and democracy in Mexico. The involves an case study of Mexico city as well as adding three questions on WhatsApp usage on LAPOP’s 2018/19 AmericasBarometer surveys to examine these topics from 17 Latin American countries.
Is correction fluid? How to make fact-checks on WhatsApp more effective
Edson C. Tandoc Jr.,Ph.D., Nanyang Technological University (Principal Investigator); Lee Chei Sian, Ph.D., Nanyang Technological University; Sin Sei Ching Joanna, Ph.D., Nanyang Technological University
What’s up with news? Fighting misinformation on WhatsApp: users’ approach
Pere Masip, Ph.D., University Ramon Llull (Principal Investigator); Carlos Ruiz, Ph.D., University Ramon Llull; Jaume Suau Martínez, Ph.D., University Ramon Llull
This study examines the awareness of misinformation and problematic content on WhatsApp in Spain. It will examine these question in the context of users moving discussion to messaging apps where interactions between users are mostly private in an enclosed ecosystem of friends and acquaintances. This study uses a variety of methods including focus groups, nationally representative surveys, diary studies to examine these questions.
Beyond the Forward: The Social Shaping of (Mis)information through WhatsApp
Scott Campbell, Ph.D., University of Michigan (Principal Investigator); Ozan Kuru, Ph.D., University of Pennsylvania (Principal Investigator); Joseph Bayer, Ph.D., Ohio State University; Lemi Baruh, Ph.D., Koc University; Richard Ling, Ph.D., Nanyang Technological University
Drawing from related streams of research and theory, this study examines how individual and group level characteristics support and suppress the questioning news content, forwarding questionable content, referring to fact-checking sources, and correcting others against misinformation in their groups.
Digital literacy and misinformation
These projects examine the relation between digital literacy and vulnerability to misinformation on WhatsApp. WhatsApp is very popular in some emerging markets, and especially so among new to Internet and populations with lower exposure to technology.
HabLatam: Digital skills and misinformation among youth in Latin America
Fabro Boaz Steibel, Ph.D, Institute for Technology and Society of Rio de Janeiro (Principal Investigator); Andrés Lombana-Bermudez, PhD, Berkman Klein Center for Internet and Society at Harvard University; Debora Albu, M.Sc., Institute for Technology and Society of Rio de Janeiro; Diego Cerqueira, B.A., Institute for Technology and Society of Rio de Janeiro; Ezequiel Passerón, Faro Digital; Lionel Brossi, Ph.D.,University of Chile; Marco Konopacki, M.A., Institute for Technology and Society of Rio de Janeiro; Thayane Guimarães, B.A. Institute for Technology and Society of Rio de Janeiro
This study will use mixed methods to understand digital literacy among youth in Brazil and will co-design workshops in which young people will develop tools and content focused on creating a safer and healthier online information environment.
Digital literacy and impact of misinformation on emerging digital societies
Vineet Kumar, Cyber Peace Foundation (Principal Investigator); Amrita Choudhary, CCAOI; Anand Raje, Cyber Peace Foundation
This mixed methods study will examine how vulnerability to fake news is affected by socioeconomic, demographic, or geographical factors, and explore the patterns in forwarding particular types of information across nine states in India (Assam, Delhi, Haryana Jharkhand, Kerala, Maharashtra, Manipur, Orissa and Telengana).
WhatsApp Group and Digital Literacy Among Indonesian Women
Novi Kurnia, Ph.D., Universitas Gadjah Mada; Engelbertus Wendratama, M.A., PR2Media; Rahayu, Ph.D.,Universitas Gadjah Mada; Wisnu Martha Adiputra, M.S., Universitas Gadjah Mada.; Syafrizal, M.A. Universitas Gadjah Mada; Eka Indarto, M.Eng., Jogja Medianet
This research will map how Indonesian women use various WhatsApp groups and their digital skills in doing so. The combination of national survey and interviews will be conducted for this study in five main Indonesian cities: Jakarta, Yogyakarta, Makasar, Aceh and Jayapura.
Game-based interventions against the spread of misinformation
Sander van der Linden, Ph.D., University of Cambridge; Jon Roozenbeek, University of Cambridge; Melisa Basol, University of Cambridge; Osama Manzar, Digital Empowerment Foundation
This research will adapt game-based interventions to the WhatsApp context that aim to “vaccinate” people against fake news by preemptively exposing individuals to the main techniques used in the production of misinformation. The effectiveness of this approach will be tested running 4 studies (a field experiment, two online survey experiments, and an in-game survey) in the UK, the Netherlands, and India.
Election related misinformation
WhatsApp is a powerful medium for political discourse and engagement. However, it can also be misused to share inaccurate or inflammatory political content. We are interested in understanding this space both from the perspective of political actors and voters as understanding how to prevent the misuse of the product in electoral processes.
Information Sharing and Voting Behavior in the 2018 Brazilian Elections
Patrícia Rossini, Ph.D., Syracuse University (Prinicipal Investigator); Erica Anita Baptista, Ph.D., Universidade Federal de Minas Gerais; Jennifer Stromer-Galley, Ph.D., Syracuse University; Vanessa Veiga de Oliveira, Ph.D., Universidade Federal de Minas Gerais
This mixed methods study aims at understanding two interconnected issues. First being, the potential impact of the use of WhatsApp by political campaigns in the ways users experience the platform and receive political information. Second, the extent to which WhatsApp users actively engage and share content related to the elections within their peers and how they evaluate the credibility and the reliability of political information circulating through the platform.
Social media and every day life in India
Philippa Williams, Ph.D. Queen Mary University of London (Principal Investigator); Lipika Kamra, D.Phil., O.P. Jindal Global University
This study will examine the role of WhatsApp in everyday political conversations in India in the context of India’s social media ecosystem.
Misinformation in Diverse Societies, Political Behavior & Good Governance
Robert A. Johns, Ph.D., University of Essex; Sayan Banerjee, Ph.D., University of Essex; Srinjoy Bose, Ph.D., University of New South Wales
Utilizing a field experiment with WhatsApp and multi-wave survey experiments on the ground in India and Afghanistan, the study aims to establish causal relationship between misinformation spread through social networks and public opinion on ethnic relations and public policy choices.
Use and Misuse WhatsApp Among Indonesian Campaigners and Users
Kunto Adi Wibowo, Ph.D., Universitas Padjadjaran; Elizabeth Stoycheff, Ph.D., Wayne State University (Co-PI); Detta Rahmawan, M.A., Universitas Padjadjaran; Justito Adiprasetio, Universitas Padjadjaran
This study will critically assess how misinformation arose during the 2018 West Java gubernatorial election campaign and the public’s interactions with it and the implications it has on potential voters in the lead up to Indonesia’s 2019 presidential election. The study employs face-to-face interviews that will capture the actual behaviors of both election campaign teams and a large sample of West Java WhatsApp users.
Talking politics on WhatsApp: How Groups Afford Civil Cross-Cutting Talk
Neta Kligler-Vilenchik, Ph.D., Hebrew University of Jerusalem
The study proposes a comprehensive analysis of the factors that can enable large-scale, diverse publics to engage in political talk, maintain civil cross-cutting discussion, and avoid disinformation in WhatsApp groups. This will be done by examining Israeli groups organically constructed on WhatsApp for the purpose of political talk, that are very heterogeneous politically, and none-the-less manage to actively engage in civil cross-cutting political discussion.
The use and abuse of WhatsApp in an African election: Nigeria 2019
Jonathan Fisher, D. Phil., University of Birmingham (Principal Investigator); Nic Cheeseman, D.Phil., University of Birmingham (co-investigator); Idayat Hassan, L.L.B., Centre for Democracy and Development, Abuja (co-investigator); Jamie Hitchen, M.A., AREA Consulting (co-investigator)
This study will use multi-method social science research instruments including in-country interviews, focus groups and surveys to explore how WhatsApp is used by political candidates, and their campaigns and supporters to tailor messages to key audiences during elections. The research will focus on two gubernatorial elections in the upcoming 2019 Nigerian polls – those of Kano (northern Nigeria) and Oyo (southern Nigeria).
Network effects and virality
WhatsApp is designed to be a private, personal communication space and our end-to-end encryption and privacy principles prevent us from examining network level patterns of usage and behavior. These proposals use experiments and examine the characteristics that influence the spread of information through WhatsApp networks.
Values and arguments in the assimilation and propagation of disinformation
Alexandre Brasil Carvalho da Fonseca, Ph.D., Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ); Rebecca Nunn, M.Sc., Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ), Tamiris Rizzo, M.A., Federal University of Rio de Janeiro (UFRJ);
This study examines the role of values in the processes involved in communication and disinformation by focusing on the processing of religious information. The study will analyze data from surveys, social network analyses, and Dialogue Groups to examine the processes involved in communication and disinformation that include a religious perspective, among four segments: evangelicals, Afro-Brazilian, atheists and Catholics in Brazil.
How WhatsApp Users and Their Networks Coevolve in Misinformation Diffusion
Narisong Huhe, Ph.D., University of Strathclyde; Mark Shephard, Ph.D., University of Strathclyde
This study examines whether platforms like WhatsApp reinforce sociopolitical polarization by focusing on everyday use of different internet communication platforms and how individuals interact with each other. The study combines time-series complete network surveys with experimental methods that facilitates mapping and tracking both the changing networks of our respondents on different ICTs and their political attitudes and behaviors over time.
Other
Misinformation Vulnerabilities among Elderly during Disease Outbreaks
Santosh Vijaykumar, Ph.D., Northumbria University; Arun Nair, Health Systems Research India Initiative; Claudia Pagliari, Ph.D., University of Edinburgh; Venkat Chilukuri, Ph.D., Srishti Institute of Art, Design and Technology; Yan Jin, Ph.D., University of Georgia
This study aims to identify the nature of, and find potential solutions to the kinds of vulnerabilities that misinformation imposes on older adults during infectious disease outbreaks with a demographic that is shown to be especially vulnerable to this problem. Situated in Bangalore, India, the study will comprise of two phases: formative research that will use automated social media analytics of news coverage to identify key themes of misinformation that spread during previous infectious disease outbreaks in India, and a factorial survey experiment to test how older adults and their children respond to different levels of misinformation presented in different information formats.
WhatsApp Vigilantes? WhatsApp messages and mob violence in India
Shakuntala Banaji, Ph.D., London School of Economics and Political Science; Anushi Agrawal, Maraa; Nihal Passanha, Maraa; Ramnath Bhat, M.Sc., London School of Economics and Political Science
This research examines the ways in which WhatsApp users understand and imagine solutions to the spate of ‘WhatsApp lynchings’ that occurred earlier this year. This will be conducted through a literature review, a survey and an analysis of WhatsApp-based misinformation, focus groups and interviews with ordinary recipients of and targets of WhatsApp-based misinformation in four large Indian states, and expert interviews with key technological and sociopolitical stakeholders in India.
Rumors to Rampage: When misinformation lead to mob violence in Indonesia
Ihsan Ali-Fauzi, Ph.D., PUSAD Paramadina; Dyah Ayu Kartika, M.A., PUSAD Paramadina; Husni Mubarok, PUSAD Paramadina; M. Irsyad Rafsyadi, PUSAD Paramadina; Sana Jaffrey, M.A., PUSAD Paramadina; Siswo Mulyartono, PUSAD Paramadina
This study examines the socio-economic conditions that increase the likelihood of mob violence in response to misinformation through social media. Specifically, it investigates the off-line interactions that ensue in a community after problematic content is received through digital applications like WhatsApp. This is examined by drawing on evidence from Indonesia, which is representative of other developing democracies using a combination of sub-national statistical analysis of violence data in Indonesia along with qualitative data from particular cases of mob attacks.